Me & My Life..

Saturday, September 20, 2008

Drama Ihsan.. tangkap leleh..!

Hari ni, aku memang malas nak keluar kemana-mana. Balik je kerja, terus balik rumah.. planned nak kemas rumah, sapu sampah, cuci carpet tapi.. hampeh! : ) Bila dah buka laptop ni, memang tak jadi la apa yang aku plan pada awalnya! Dok mengadap laptop, dok download software, dok melayari wed.. langsung tak ingat nak buat benda lain dah!!

Pukul 5.30 petang, Ateh and family sampai. Semangat nak teruskan plan tadi terbantut sikit sebab bila anak-anak saudara dah ada kat rumah aku ni, mesti bersepah. So, tak der makna la aku mengemas nanti! Mata tak tertahan masa Ateh & Abang Azli keluar nak beli juadah berbuka puasa, aku rehatkan kepala dan mata atas sofa.. terus terlelap sampai pukul 9.30 malam.. sedap betul dapat tidurkan??Bangun tidur, terus aku menerkam KFC yang Ateh beli untuk berbuka puasa tadi.. tak la rasa excited sangat nak makan KFC hari ni sebab baru je malam semalam makan KFC di Bukit Bintang dengan Zahir. Tapi aku gagahkan juga.. habiskan makan ayam Spicy Crunch. Jam 10.00 malam, Ateh and family minta diri nak balik Rawang.

Aku teruskan malam yang boring ni sambil menonton drama 'Ihsan' dalam slot cerekarama kat TV3. Drama ni dah lama disiarkan, tapi diulang tayang mungkin atas permintaan orang ramai. Bagus betul drama ni, sekurang-kurangnya dapat menginsafkan penonton.. dan aku sekali. Lakonan Zamarul Hishan, Kartina Aziz & Abu Bakar Juah (bapa Zarith kalau you all nak tau!) ni betul-betul mendatangkan kesan pada penontonnya.. Aku terus teringat pad asemua ahli keluarga aku especially arwah mak dan abah juga Syam (adik aku yang pertama) yang dah kembali ke rahmahtullah.. al-fatihah untuk mereka..


Juga aku teringat kat Zarith bila tengok bapa dia (Abu Bakar Juah) berlakon dalam drama ni.. lama tak dengar cerita dari dia. Aku terus hantar SMS dan kami berbalas-balas SMS.. nasib baik Zarith masih simpan nombor aku!


So, pada siapa-siapa yang belum menonton cerekerama Ishan ni, cuba-cuba la cari peluang menonton drama ni.. memang bagus. Pada siapa-siapa yang lembut hati tu, kalau menonton drama ni, sediakan tisu sebab pasti korang tangkap leleh bila nak sampai di penghujung drama nanti!! : )

p/s: Sejak dua menjak ni, aku rindu sangat ngan semua family aku.. alangkah seronoknya kalau kita dapat berkumpul ramai-ramai semula.. nak-nak lagi nak dekat raya ni.. = (

No comments: