Me & My Life..

Friday, September 19, 2008

Teringin..

Balik kerja semalam, tiba-tiba aku teringat kat satay Kajang. Tau-tau je la aku ni kalau bab makanan.. tak suka lepas peluang! Apa lagi, aku yang sedang memandu dari Jalan Tun Razak, terus masuk ke simpang menuju highway ke Ampang. Perjalanan aku dari sini lancar.. Tiba juga akhirnya kat Haji Samuri Satay Kajang cawangan Taman Melati.. betul-betul tepi highway dari Taman Melawati/Hulu Klang menuju ke Gombak/Batu Caves.

Dengan rasa teruja, aku membuat pesanan 10 cucuk satay ayam dan 10 cucuk satay daging, bersama sebiji nasi impit. Sedapkan?? Setelah 15 minit menunggu, akhirnya giliran aku tiba untuk mengambil pesanan sebentar tadi lalu membuat bayaran. Sebaik saja bungkusan satay tadi aku genggam, bibir aku tersenyum puas! Tak sabar nak sampai ke rumah, nak menjamah keenakan satay Kajang Haji Samuri ni! Mmm.. dah lama gak tak makan satay Kajang Haji Samuri ni..

Dalam perjalan menuju ke kereta, terhenti pandangan aku ke gerai-gerai kecil sepanjang kaki lima disekitar bangunan kedai satay kajang tadi. Gerai-gerai menjual kuih-muih, ayam percik and macam-macam lagi. Selain tu, ada jual air tebu rupanya.. kalau pekena satay Kajang berlawan air tebu memang lazat! Terliur aku!


Aku tak buang masa lagi, lalu aku singgah di gerai yang menjual air tebu.. harga boleh tahan, sejug air tebu berharga RM4.50 dan segelas besar air tebu pula berharga RM2.50. Kalau dipasar Ramadhan Greenwood, harga jauh lebih berpatutan.. sejug cuma RM3.50 aje! Nak tak nak, aku kena beli juga sebab kalau nak singgah di Greenwood, takut tak ada kawasan letak kereta. Pastu, ramai pulak orang kat situ. Mmm.. aku beli jugak air tebu tadi! Yang penting, selera mesti di penuhi.. supaya tak kempunan nanti!

Kat sini aku nak minta maaf sangat-sangat pada Joe (hope you read this Joe!) , aku berjanji nak bawa dia makan satay Kajang tempoh hari.. tapi tak kesampaian. Tiba-tiba petang tadi, aku terima SMS dari Joe yang dia akan bertolak balik ke Manchester pada malam itu juga. Kesian kat Joe, jangan kempunan sudah ya! : ) Nasib baik aku tak terbuka cerita yang petang tadi aku singgah di satay Kajang pada Joe, masa dia tolong downloadkan window software pada laptop baru ni pada malamnya . Thanks Joe!


Cerita pasal laptop baru ni, apa pendapat korang tentang laptop ni (gambar kat bawah tu!)? Aku tak nak cerita banyak.. comment please dari siapa-saipa yang pernah guna laptop ni. : )

No comments: