Me & My Life..

Friday, October 30, 2009

Macam-macam Perasaan..

Pernah tak korang rasa perasaan yang macam-macam?? Rasa tak tentu arah, rasa sunyi, rasa kelam kabut, rasa sedih tak menentu, rasa pilu tetiba.. pendek kata, macam-macam rasa lah!! Pernah??

Sejak kebelakangan ni, aku rasa sedih tak tentu arah.. rasa sunyi.. dan rasa malas nak layan perangai manusia pun ada. Tak tau la kenapa boleh tetiba ada rasa yang macam-macam ni. Ada satu rasa ni yang aku tak leh nak elak ialah rasa malas nak layan perangai orang.. especially amongst my friends. Ada la dua-tiga orang ni yang aku betul-betul malas nak layan.. dah rasa tawar hati dah ngan dia orang ni! Yang mana bila aku pikir, kalau aku layan kerenah dia orang ni, aku yang naik hantu.. aku yang rasa makan hati.. Maka, tak yah la lagi aku melayan mereka-mereka ni.

Kekadang, aku terpikir gak, kenapa aku ada beberapa orang kawan-kawan yang aku dah kenal sejak dari sekolah lagi, dah berpuluh tahun kami bersama, kenal antara satu sama lain, tetapi masih erat get along, dapat paham rasa hati masing-masing, masih mesra macam dulu. Tapi lagi sekumpulan kawan-kawan ni, yang aku rasa tak berbaloi nak bersama, tak berbaloi nak kenal hati budi dia orang?? Kenapa yek??

Tapi bagi aku, semua kawan-kawan aku ni cukup bermakna dalam hidup aku selain family aku. Kawan-kawan juga la yang dapat buat aku ketawa mengilai sampai keluar airmata, mereka juga la yang buat aku menangis sebab tak memahami perasaan aku ni.. Haruskah aku menyimpan perasaan macam-macam ni?? Aku dah tak larat nak memikirkan nyer..

7 comments:

Poh Ling said...

are you okay dear???

Anonymous said...

i ke yang you maksudkan in your blog...

MR

Ishak Hussain said...

Poh Ling: I'm ok.. but somtimes, I got this feelings.. really don't like it!

Ishak Hussain said...

MR: It is not you yang I maksudkan.. jangan risau.
Sorry for writing this entry while you're in this crisis, unfortunately, I got this feeling at the same time of the said crisis.

Anonymous said...

my crisis is pure bullshit so im fine. Lazy to entertain insane ppl.

You dun stress yourself out lar, ada byk lagi yg sayang you.

MR

Unknown said...

Shak,
Sorry to learned that u've to face all those stuffs.
But u know what, like my personal doctors said, do NOT stress urself, ever!! Confront those who upset u, in whateva way, if u hv to. Don't bottle up, u'll end up worse. Unfortunate people like us, who depends on daily intake of tablets to get our health better, hv to be selfish in a way n put ourselves 1st all da time. Coz we're not s healthy s others. So don't jeopardise ur health by stressing urself up over unnecessary stuffs. There're tons of ways out there, I'm absolutely sure a genius like u can figure it out!
Life's too short to waste on rubbish Bro ;D
Cheer up!!
xoxo
rozy Sutherland

Ishak Hussain said...

Rozy, thanks for your advise.. appreciate it.. Luv you!