Me & My Life..

Sunday, November 8, 2009

Filem Seram..

Malam kelmarin, aku terigin sangat nak tengok wayang.. dah lama rasa nyer tak tengok wayang, dah berminggu-minggu (lama ker macam tu?!). Kebetulan, malam sebelum tu aku ada tengok trailer movie baru dipawagam.. Phobia 2, filem seram Thailand.

Memang best trailer tu! Sebelum ni aku pun pernah tengok 4bia (filem seram Thailand gak!), tapi aku tak rasa lak filem ni ada sambungan.. dan aku tak rasa gak ianya bersambung sebab dalam filem ni ada 4 cerita yang berbeza.. so camana dia orang nak sambung, kan?!


Trailer filem 4bia..

Aku memang peminat setia filem-filem seram dari Thailand ni.. semenjak menonton cerita Long Korn, aku terus jatuh cinta ngan cerita-cerita macam ni. Suka betul ngan lakonan, cinematography (betul ke ejaan tu?!) dan make-up dalam filem-filem ni.. semua nyer nampak real! Bukan nak menjatuhkan filem-filem seram tanahair, cuma aku tak rasa lagi mereka ni setaraf ngn filem-filem seram dari Thailand ni.

So, malam kelmarin, berkobar-kobar la aku, Zahir, Mary dan boyfriend dia nak gie tengok filem Phobia 2 ni. Mary excited sangat sebab ni filem Thailand.. dia paham la, manakala yang kami bertiga ni?? Nan ado!! Cuba korang tengok trailer filem Phobia 2 ni..

Trailer filem Phobia 2..

Best tak?? So, pada sapa-sapa yang belum tengok cerita ni.. cepat-cepat la menonton nyer. Lagi satu, dalam filem ni ada 5 cerita berbeza, suka tul ngan pengarah filem ni, dia dah buat kita kejang perut tengok cerita-cerita seram dia, tapi bab cerita akhir tu, dia selitkan unsur komedi supaya kita tak stress dari mula sampai habis bila mereka tengok cerita ni!

Dari 5 bintang aku bagi 4 1/2 bintang.. hu.. hu..!! Zahir lak tak habis-habis menjerit dalam panggung kalau tiba bab-bab seram dalam filem ni, mengalahkan pompuan yang ada kat dalam panggung ni.. feeling betul!! Whatever it is, aku suka filem ni.. best!

2 comments:

Anonymous said...

Penonton at that cinema tak berani jerit cause takut akan zahir..

Zahir jerit macam duduk in roller coaster.

MR

Ishak Hussain said...

Yer la.. not only in the cinema, at home pun kalau tonton filem seram, dia jerit macam nak terkeluar anak tekak!! Over kan?!!